Saturday, November 9, 2013

Assalamualaikum


Alhamdulillah.. akhirnya berjaya juga diberi kesempatan utk update blog ni.. sbnrnya ni blog lama since 2008 dulu..tp telah di update dan dibuang segala entry zaman muda2 belia dlu dan digantikan dgn entry yg lebih membawa kebaikan untuk semua. Azam kali ni sebenarnya dh lama tersemat di hati untuk tulis blog since bersalin kan anak pertama Muhammad Iman Ilyas.. ingin berkongsi macam2 cerita kehidupan dengan ramai orang supaya ianya dapat memberi kebaikan untuk orang lain juga.



saya tidak meletakkan target untuk orang membaca pun. sekadar luahan hati kot2 nnt nextime sy boleh refer smula disini..ada 2 sebab sy nk share n rasa kuat sgt nk tulis gak blog ni..:

byk sgt perkara yag berlaku pd saya suka dan duka banyak sgt maklumat yg sy dpt syg google dari blog2 orang lain. terima kasih sgt2 pd mereka yang menulis blog yang sgt bermanfaat untuk kemudahan sy, suami n anak serta keluarga. walaupun sy xkenal mereka..hanya pakcik2 google je yg search..tp sy doakan mereka yang menulis tu diberi kemudahan Allah dpt setiap urusan mereka seperti mana mereka telah memudahkan urusan saya. dari sekecil2 perkara hingga sebesar2 info sy dpt sgt banyak dari blog. nk bercuti kat mana... hotel yang bagus... pengalaman bersalin di private.. kos perubatan di beberapa hosp swasta.. resepi utk baby.. amalan2 dan bacaan doa2 untuk anak yg sakit dan byk lg info hanya dari blog. disebabkn itu sy rasa nk share dgn orang lain yang memerlukan mcm saya n mungkin secara x sengaja Allah beri ilham mereka jumpa blog sy ni.. heheh untuk saham akhirat juga kan... sok2 sy dh xde..mungkin penulisan sy boleh membantu sy di sana nnt Insyaallah.. :)))

Allah uji sy bila Iman Ilyas menghidapi eczema... sejenis sakit kulit yang dsebabkan byk factor.. mngkin allergy kpd dust, detergen, sabun or certain food.. so sy sgt2 rs nk share apa yg sy buat utk dia sampai eczema dia jd sgt mild n almost hilang... syukur pd Allah yg menyembuhkan!

lagi satu.. sy nk sgt share dgn kawan2 ttg resepi baby.. apa yg sy masak untuk anak soleh sy mungkin boleh di variasikan lagi untuk anak2 kamu smua.. bknlah best sgt pn apa yg sy masak ni.. tp pengalaman masak utk anak tu rasa mcm sgt seronok sgt.. yela b4 ni makan utk perut sdiri..bila ada baby suma pn kene pk dia boleh mkn ke x.. jap g lunch nk msk apa utk anak.. lagi2 bila ada anak yg choosy ttg food... Alhamdulillah Iman Ilyas anak yg tak memilih sgt makan.. apapun dia bedal je..so senang sgt mama dia ni n mkin galak nk cari resepi baru utk dia..hehe 


Smoga Blog sy ni bermanfaat utk ramai ibu2 di luar sana... :)) Moga Allah redha.. aminnn

No comments: